Corporate Responsibility Report

Sustainable development has nowadays become a core issue that every responsible company must take into account when planning and implementing a business strategy aiming to a continuous improvement in its social, environmental and economic impact.

Fastweb intend to constantly improve the results achieved within the sphere of corporate responsibility, alongside the parent company Swisscom. The Company is committed to continue along this path in order to achieve the objectives set for the following years, to be sure of excelling in the performance.

As a proof of its commitment to sustainable development, in 2014, for the third year, Fastweb released its Corporate Social Responsibility Report, an effective means to transparently showcase the impact of the company’s actions and choices on the economic, environmental and social framework. Besides, Fastweb obtained the assurance of the report, released by an independent external Body who has verified the accuracy and the quality of the information reported and its adherence to the declared reporting principles.

The Corporate Responsibility Report 2013 is published after having analysed the findings of the campaigns shared with our main categories of Stakeholders: net promoter score monitoring, in-house surveys, focus groups, alignment with partners’ and suppliers’ business principles and values, institutional and research workshops for the community.

FASTWEB’s Corporate Social Responsibility Report 2014 was drafted in accordance with the guidelines GRI4, released by the international organization Global Reporting Initiative.

To ask for more information or send suggestions please contact: sustainability@fastweb.it.

03/17/2017
Fastweb Mobile, 3 mesi di 4G per la Festa del papà con liveFAST

In occasione della Festa del papà, solo per il weekend del 18 e 19 marzo, Fastweb propone a tutti i clienti con offerta fissa a casa, iscritti o che si iscriveranno a liveFAST, tre mesi gratis di chiamate e di Internet sottoscrivendo, senza vincoli, un’offerta mobile 4G prepagata. Fastweb propone questa iniziativa per consentire a tutti coloro che hanno già attivato un’offerta fissa di testare la copertura e tutta la potenza e la qualità dei servizi della nuova rete 4G.


03/14/2017
Con Fastweb e CHILI tutta l’emozione del grande cinema per la festa del papà

liveFAST il programma di Fastweb che offre ogni mese vantaggi esclusivi dedicati ai propri clienti si arricchisce di nuovi contenuti grazie alla speciale collaborazione con CHILI, la piattaforma streaming on demand che offre tutte le prime visioni subito dopo l’uscita nelle sale. Nell’ambito della nuova campagna “Il primo che ti ha fatto volare” dedicata alla festa del papà, Fastweb offre infatti a tutti i propri clienti l’emozione del grande cinema da vedere con chi si ama di più.


03/08/2017
Fastweb Mobile, 4G per la Festa della Donna

L’8 marzo, in occasione della Festa della Donna, Fastweb offre fino a 25 euro di ricarica a tutti clienti che acquistano un’offerta mobile 4G prepagata senza costi di attivazione e senza vincoli. Fastweb propone questa iniziativa per consentire a sempre più persone di connettersi e comunicare in mobilità e di provare la qualità dei servizi, la potenza e copertura della nuova rete 4G senza vincoli. L’iniziativa è disponibile presso i negozi monomarca Fastweb di tutta Italia per tutti i clienti privati che acquistano le offerte prepagate Fastweb Mobile 250, Mobile 500 e Mobile Freedom e mantengono il proprio numero telefonico.