Corporate Responsibility Report

Sustainable development has nowadays become a core issue that every responsible company must take into account when planning and implementing a business strategy aiming to a continuous improvement in its social, environmental and economic impact.

Fastweb intend to constantly improve the results achieved within the sphere of corporate responsibility, alongside the parent company Swisscom. The Company is committed to continue along this path in order to achieve the objectives set for the following years, to be sure of excelling in the performance.

As a proof of its commitment to sustainable development, in 2014, for the third year, Fastweb released its Corporate Social Responsibility Report, an effective means to transparently showcase the impact of the company’s actions and choices on the economic, environmental and social framework. Besides, Fastweb obtained the assurance of the report, released by an independent external Body who has verified the accuracy and the quality of the information reported and its adherence to the declared reporting principles.

The Corporate Responsibility Report 2013 is published after having analysed the findings of the campaigns shared with our main categories of Stakeholders: net promoter score monitoring, in-house surveys, focus groups, alignment with partners’ and suppliers’ business principles and values, institutional and research workshops for the community.

FASTWEB’s Corporate Social Responsibility Report 2014 was drafted in accordance with the guidelines GRI4, released by the international organization Global Reporting Initiative.

To ask for more information or send suggestions please contact: sustainability@fastweb.it.

04/12/2017
Fastweb Aero Gravity apre al pubblico

Aero Gravity e Fastweb annunciano l’apertura ufficiale al pubblico del più grande simulatore di caduta libera al mondo siglando una partnership della durata di tre anni. Situato nel Comune di Pero, a pochi chilometri da Milano, nei pressi della fermata della metropolitana MM1 di Rho Fiera Milano, l’impianto è pronto da oggi a offrire a chiunque la possibilità di vivere un’esperienza di volo unica. Grazie all’intesa raggiunta Fastweb ribadisce ancora una volta il suo ruolo di azienda leader di mercato che abilita connessioni sempre più potenti non solo tramite le nuove tecnologie ma anche con un mondo fatto di emozioni forti, tutte da condividere.


04/05/2017
Fastweb Mobile, a Pasqua una settimana di chiamate illimitate in regalo per tutti i clienti

A Pasqua gli auguri raggiungono proprio tutti. Da martedì 11 a lunedì 17 aprile, Fastweb regala a tutti i già clienti con offerta prepagata Fastweb Mobile chiamate illimitate verso tutti i telefoni fissi e mobili nazionali, senza consumare i minuti inclusi nell’abbonamento o il proprio credito. Una promozione unica sul mercato, che risponde ai bisogni di tutti coloro che vorranno scambiarsi gli auguri in modo semplice con familiari, parenti e amici. La promozione è disponibile senza alcun costo aggiuntivo e senza bisogno di attivazione.


03/31/2017
Connessioni ed emozioni: Fastweb insieme a 5VIE art+design per la Design Week

Fastweb partecipa insieme a 5VIE alla Design Week 2017, che si tiene a Milano dal 4 al 9 aprile, mettendo a disposizione del distretto e della manifestazione connettività di nuova generazione e un programma di visite esclusive per i propri clienti. Fastweb contribuisce infatti allo sviluppo del Paese stimolando la creatività e l’innovazione attraverso il digitale.