Company Profile

 

FASTWEB is the largest alternative fixed-line telecommunications provider in Italy

The quality of FASTWEB’s service and its ability to meet customers’ needs are the two main assets of FASTWEB’s strategy.

FASTWEB’s history is consistent with this, both as first telecommunications provider in the world to build a next-generation full-IP network and as the first company to offer all market segments its voice and data services and a series of value-added applications, leveraging on this infrastructure.

This radically innovative vision enables FASTWEB to benefit from a successful business model both in its offer to the residential market and to the business market, where the Company generates more than half of its revenues. Indeed, in this segment, FASTWEB has established its leadership as the principal alternative provider for large corporations and for the Public Administration.

Therefore, in line with its history and its innovative strategy, FASTWEB has decided to further focus on the extension of its fibre optic infrastructure in order to provide high quality services to more Italian families and companies. FASTWEB has thus launched an innovative extension of its fibre optic infrastructure (using a fibre-to-the-cabinet architecture) and therefore, as of 2016, 30% of the Italian population will be reached by its network. FASTWEB is the only European alternative provider committed to a modernization plan which will benefit Italian infrastructure and provide ultrabroadband services on a national scale.

FASTWEB’s infrastructure responds to the changing needs not only of residential customers, but also to those of companies in need not only of faster connection speeds, but also of value added services, cloud computing applications, security and converging communications services. FASTWEB, over and above providing advanced fixed services, also offers mobile services to its customers in order to meet their needs both at home and on the move.

 

Key indicators – December 2015

Revenues                    1,736 million Euro

Ebitda                          576 million Euro

Customers                   2,200,000

 

03/28/2017
Fastweb con la LILT per sostenere il progetto di Reperibilità telefonica pediatrica 24h

Fastweb, insieme ai propri clienti, sostiene il Progetto di Reperibilità telefonica pediatrica 24h realizzato dalla LILT Lega italiana per la Lotta contro i Tumori Sezione Provinciale di Milano, presso la Struttura Complessa di Pediatria Oncologica della Fondazione IRCSS Istituto Nazionale dei Tumori di Milano. Per ogni euro donato dai clienti sul proprio abbonamento, Fastweb ne aggiungerà un altro, raddoppiando così il valore della donazione.


03/17/2017
Fastweb Mobile, 3 mesi di 4G per la Festa del papà con liveFAST

In occasione della Festa del papà, solo per il weekend del 18 e 19 marzo, Fastweb propone a tutti i clienti con offerta fissa a casa, iscritti o che si iscriveranno a liveFAST, tre mesi gratis di chiamate e di Internet sottoscrivendo, senza vincoli, un’offerta mobile 4G prepagata. Fastweb propone questa iniziativa per consentire a tutti coloro che hanno già attivato un’offerta fissa di testare la copertura e tutta la potenza e la qualità dei servizi della nuova rete 4G.


03/14/2017
Con Fastweb e CHILI tutta l’emozione del grande cinema per la festa del papà

liveFAST il programma di Fastweb che offre ogni mese vantaggi esclusivi dedicati ai propri clienti si arricchisce di nuovi contenuti grazie alla speciale collaborazione con CHILI, la piattaforma streaming on demand che offre tutte le prime visioni subito dopo l’uscita nelle sale. Nell’ambito della nuova campagna “Il primo che ti ha fatto volare” dedicata alla festa del papà, Fastweb offre infatti a tutti i propri clienti l’emozione del grande cinema da vedere con chi si ama di più.